Bestellen & Leveren

Bestellen & ontvangen

Wij, onze verkopers en onze bezorgers doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, brengen we je daarvan op de hoogte.

Niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen op hetzelfde moment verzenden. In je account zie je of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Als we wel alles hebben verzonden, neem je het beste even contact op met de klantenservice, zoals bijvoorbeeld met ons social team via Whatsapp. Dan gaan we meteen op zoek!

Niets is zo belangrijk als de levertijd. Daarom zie je nog voordat je iets bestelt wanneer we het artikel bezorgen. Artikelen die direct op voorraad zijn, heb je meestal de volgende dag in huis. Artikelen die niet op voorraad liggen, zijn iets langer onderweg.

Heb je een afleveradres buiten Nederland of België?
Dan is je artikel langer onderweg. Deze tabel is daarbij een goede leidraad:

LandLevertijd+ Extra bezorgtijd
Duitsland, LuxemburgVermeld op de website+ 2 tot 3 werkdagen
Overige EU-landen, Noorwegen, ZwitserlandVermeld op de website+ 3 tot 4 werkdagen
Overige Europese landenVermeld op de website+ 7 tot 9 werkdagen
Noord- en Midden-Amerika, Caribisch gebiedVermeld op de website+ 5 tot 12 werkdagen
Azië, Australië, Nieuw-ZeelandVermeld op de website+ 9 tot 12 werkdagen
Overige landenVermeld op de website+ 8 tot 10 werkdagen

Standaardbezorging: gratis vanaf € 20,- anders € 2,49. Onderstaande bezorgopties en aanvullende services worden niet meegerekend in het totaalbedrag.

  • Brievenbuspost: maandag t/m zaterdag
  • Kleine pakketten via pakketdienst: maandag t/m zondag

De meeste van onze artikelen kun je bestellen met extra opties:

Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.

Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice. En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.

Nee, om je gegevens te beschermen kan een bestelling niet meer aangepast worden. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je die wel annuleren.

Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je annuleren en daarna het juiste bestellen. Als je bestelling verzonden is, kun je retourneren of eventueel weigeren aan de deur.

Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:

technische storing

  • iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen

 

In 3 eenvoudige stappen:

  1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen.
  2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan het adres, bezorgdatum en inpakservice.
  3. Rond af door te betalen. Dat kan met een cadeaubon, iDEAL, creditcard of, indien aangeboden, achteraf.

Tips:

  • Als je nog geen account hebt dan kun je dit tijdens het bestellen aanmaken. Onze medewerkers kunnen telefonisch geen bestelling voor je plaatsen.
  • Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw. Instructies voor het verwijderen van cookies vind je in ons cookiebeleid.
  • Wil je een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag dan een offerte aan

Bezorgen & afhalen

Het korte antwoord is: ja, vanaf € 20,-

Het langere antwoord: als je bestelt bij verkopers via bol.com, zijn de verzendkosten altijd inbegrepen. Voor tweedehands artikelen betaal je €1,99 servicekosten per bestelling. Voor bestellingen van bol.com artikelen onder €20,- betaal je €2,49 verzendkosten.

Als je lid bent van Select, hoef je geen verzendkosten te betalen op ruim 300.000 Select-artikelen. Let op: cadeaupapier, Avondbezorging, Vandaag Bezorgd, Zondagbezorging, Vandaag Ophalen en aanvullende services tellen niet mee in het totaalbedrag.

Voor een verzending buiten Nederland en België zijn er extra verzendkosten. Voor de juiste verzendkosten, kies je het gewenste land van bezorging in je winkelwagen. De verzendkosten zijn dan direct zichtbaar. Hieronder een indicatie:

LandVerzendkosten
Binnen de EU€5,99 – €33,99
Buiten de EU€21,99 – €24,99
Buiten Europa€24,99 – €28,49
Rest van de Wereld€31,99

Buiten de EU worden mogelijk invoer- of douanerechten aangerekend. Je kunt meer ontdekken via de plaatselijke douane.

Veel van onze artikelen kun je laten bezorgen bij Albert Heijn of een Etos. Je hoeft dus niet thuis te blijven voor een pakje.

Praktisch
Laat je pakje bezorgen op een afhaalpunt. Kun je alleen een postadres kiezen? Grote artikelen kunnen we i.v.m. de beschikbare ruimte niet bezorgen bij afhaalpunten, net als artikelen van andere verkopers.

Ophalen met legitimatiebewijs
We mailen je zodra je bestelling klaarligt. Je hoeft niet meteen langs te lopen, want je pakje wordt 14 dagen bewaard. Neem een legitimatiebewijs mee, zo zien we aan wie we jouw pakket toevertrouwen. Niet-opgehaalde pakketjes worden op dag 15 geretourneerd.

Iemand anders laten ophalen
Iemand anders kan je bestelling ophalen. We noteren de gegevens van zijn of haar legitimatiebewijs voor de zekerheid.

In het weekend besteld, dinsdag bij het afhaalpunt
Bij afhaalpunten bezorgen we van di t/m za.

Wij werken samen met PostNL, Parts Express en Dynalogic. Dynalogic bezorgt de grote toestellen, PostNL en Parts Express bezorgen de rest.

Als je bij een andere verkoper bestelt, kan die ook met andere bezorgpartijen samenwerken.

Dan belt de bezorger aan om het pakketje te overhandigen.

Bij Select-artikelen wel. Die herken je aan het groene logo. Ook bij grote toestellen zoals wasmachines en tv’s kies jij de bezorgdag.

Ja, de meeste artikelen wel.

  • Binnen de EU bezorgen we alleen geen medicijnen, elektronica, artikelen met een bezorgafspraak en artikelen van verkopers via bol.com.
  • Buiten de EU bezorgen we alleen bol.com cadeaukaarten, Nederlandse boeken, dvds, blu-rays, games en muziek.
  • Voor ebooks geldt dat internationale ebooks alleen vanuit Nederland en België besteld kunnen worden en Nederlandstalige ebooks alleen vanuit Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Zweden.

Als het kan wel. Want door een bestelling in 1x te verzenden, verkleinen we onze ecologische impact.

Als niet elk artikel uit je bestelling even snel bezorgd kan worden, kun je gratis kiezen voor een losse verzending. We verzenden dan elk artikel apart zodra het beschikbaar is.

Ja, alle artikelen behalve groothuishoudelijke artikelen, artikelen van andere verkopers en artikelen zwaarder dan 12 kilo. Bestel je veel? Of een groot en zwaar artikel? Dan geef je het beste een postadres op.

Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Superhandig, want zo kun jij zien wanneer de bezorger langskomt. Het is ook je verzendbewijs. Als er iets misgaat, zien we met de Track & Trace code waar het aan ligt.

Je klikt sneller dan PostNL verwerken kon! Je Track & Trace code is vanaf de volgende dag beschikbaar.