Garantie & Reparatie

Defect artikel

Dat lossen we zo snel mogelijk op.

Pas ontvangen
In de meeste gevallen retourneer je gratis je artikel en we betalen je zo snel mogelijk terug.

Met pas bedoelen we binnen de zichttermijn. Voor zowel bol.com als voor verkopers via bol.com is de zichttermijn 30 dagen na aankoop.

Al langer in huis
Defecten zijn er om verholpen te worden. Als je toestel niet meer werkt, schakel je gemakkelijk onze reparatieservice in via je account: zoek je bestelling en kies ervoor om een reparatie te starten. Bij sommige artikelen schuilt de oplossing in een supereenvoudig hoekje. Daarom zie je een eerste-hulp-bij-storingen als je zo’n artikel aanmeldt voor reparatie.

Als je het toestel gekocht hebt bij één van onze verkopers, helpt die je graag. Via de bestelling in je account kun je direct contact opnemen met de verkoper.

Garantie

Natuurlijk! Wij garanderen dat je bij Phonefabrieq.nl een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is de wettelijke garantie. Zolang je die haardroger alleen gebruikt om je haar te drogen en niet je pas geverfde muren, komt het wel goed met dat normaal gebruik.

Als het niet zo is, zoeken we uiteraard samen met jou naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag. Als je gekocht hebt bij 1 van onze verkopers, staat onze verkoper voor je klaar via de bestelling in je account. Omdat je de koopovereenkomst met hem hebt afgesloten, is hij ook degene die je helpt.

Extra fabrieksgarantie
De meeste fabrikanten bieden je een extra garantie, namelijk de fabrieksgarantie. Of jouw artikel deze garantie heeft, zie je in de documentatie van het artikel.

Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt. Handig, toch?

Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel.

De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel.

Reparatie

Onze reparatieservice staat sowieso voor je klaar. We hebben alleen een startschot nodig. Dat geef je via het handige linkje ‘Start reparatieaanvraag’. Dat staat in je account bij het artikel in je bestelling.

Kleine artikelen verstuur je daarna gratis naar onze reparatieservice. Je krijgt een adreslabel en een speciaal label om in de doos toe te voegen. Bij grote artikelen zoals een wasmachine komt de reparateur bij je thuis langs.

Natuurlijk ga je met de grootste zorg om met je artikelen en gegevens. Hieronder vind je belangrijke tips voor apparaten waarop je gegevens bewaart.

Back-up van gegevens
Voorkom dat gegevens verloren gaan. Maak eerst een reservekopie van je gegevens als je een laptop, mobiele telefoon, geheugenkaart, mp3-speler of harde schijf opstuurt.
Phonefabrieq.nl garandeert niet dat opgeslagen gegevens bewaard blijven tijdens een reparatie en is niet verantwoordelijk voor het behoud van gegevens.

Mobiele telefoon zonder simkaart
We kunnen je telefoon niet repareren als de simkaart er nog in zit. Verstuur je telefoon daarom zonder simkaart.
Phonefabrieq.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor zoekgeraakte simkaarten of eventuele schade en kosten die daaruit voortkomen.

Schakel ‘Find my phone’-functie uit
We kunnen je telefoon niet repareren als de “find my phone’-functie nog aanstaat.

Privacy
We waarborgen altijd je privacy. Zelfs als je artikel niet meer gerepareerd kan worden en we het gratis laten recyclen. Bij datadragers zoals laptops of mobiele telefoons vernietigen we alle gegevens zodat je privacy gewaarborgd blijft.

Eerst je software bijwerken
Check altijd eerst of je software up-to-date is. Als tijdens de reparatie blijkt dat het probleem is op te lossen met een software-update of herinstallatie, brengen we onderzoekskosten in rekening.

Zo kort mogelijk. We hebben onszelf een maximum duur van 15 werkdagen opgelegd. Maar natuurlijk streven we ernaar veel sneller klaar te zijn. We houden je sowieso bij elke stap van de reparatie op de hoogte.

Als de reparateur bij je thuis langskomt, komt hij niet tot 15 werkdagen kamperen. Meestal heeft hij het toestel dezelfde dag al gerepareerd.

Buiten garantie
Als een defect niet binnen de garantie valt, kan de reparatie iets langer duren. We gaan namelijk pas aan de slag nadat jij ons de toestemming hebt gegeven. We geven je dan ook eerst een inschatting van de kosten zodat jij kunt beslissen wat je wilt doen.

We mailen je bij elke stap van de reparatie. Je hoeft dus niet actief te volgen als je dat niet wilt.

Als je graag een oogje in het zeil houdt, kun je de reparatie op de voet volgen via de bestelling in je account.

Dat doen wij helaas niet.

Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we je artikel gratis.

Ook buiten de garantievoorwaarden laten we je niet in de kou staan. We repareren je artikel tegen betaling maar geven eerst een inschatting van de kosten. Zo kun jij bepalen wat je wilt doen:

  1. laten repareren tegen betaling
  2. terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van 19,95 euro of 60 euro bij een reparatie aan huis
  3. gratis recycling